På Toften har vi oplevet på nært hold, hvad det betyder for vores udsatte og sårbare borgere at spille fodbold. Det fællesskab, der opstår, skaber glæde, sammenhold og en følelse af at høre til. Mit håb er, at dette Sjællandsmesterskab kan få endnu flere til at komme forbi træningen, så de kan opleve glæden ved at spille fodbold og blive en del af et fællesskab, hvor der er plads til alle, siger Karen-Marie Heltoft, leder af Forsorgscenter Toften i Slagelse.OMBOLDs lokale hold i Slagelse mødes hver uge og har spillet siden december 2022. Holdet har allerede deltaget i flere af OMBOLDs mesterskaber, men det er første gang, at de spiller på hjemmebane til et mesterskab.
Fællesskab gennem sport
OMBOLDs direktør, Martin S. Pedersen, glæder sig over, at Sjællandsmesterskabet nu bliver en realitet:Vi ser igen og igen, hvordan fodbold og det fællesskab, der følger med, kan være med til at skabe positive livsforandringer for vores spillere. Vores mesterskaber er vigtige begivenheder, da de giver spillerne en gulerod at træne hen imod i hverdagen. Derfor er vi rigtig glade for, at Slagelse har sagt ja til at afholde verdens første Sjællandsmesterskab i indendørs OMBOLD i deres kommune.Også socialudvalgsformand i Slagelse Kommune, Sofie Janning, er begejstret for mesterskabet:
Idræt skaber stærke bånd og giver mennesker i sårbare livssituationer et sted at høre til. Jeg ser frem til at opleve fællesskabet ved Sjællandsmesterskabet. Vi har en stærk base af engagerede mennesker i Slagelse og mulighed for at udvikle endnu flere inkluderende fællesskaber gennem idrætten. Jeg tror på, at stævnet kan blive en katalysator for endnu mere positiv forandring – både på banen og udenfor.
