Fredag den 30. maj sætter hele verden fokus på sclerose. Også i Danmark, hvor den internationale sclerosedag har en særlig betydning. For Danmark har den højeste forekomst af sclerose per indbygger af alle lande i verden.
Markeres med håbets farve
Hvorfor Danmark er så hårdt ramt, også i forhold til lande som Norge og Sverige, der indtager 5. og 9. pladsen over lande i verden med flest registrerede tilfælde af sclerose, er stadig forbundet med mange ubesvarede spørgsmål. I Scleroseforeningen sætter administrerende direktør Klaus Høm sin lid til mere forskning i sygdommen.Forskning gør os stadig klogere på sygdommen, og derfor markerer vi dagen med grønt, der jo er håbets farve. For så længe vi forsker videre, er der håb om, at vi bliver stadig bedre til at behandle sygdommen og en dag får knækket koden til den, siger Klaus Høm, der takker Sund & Bælt for at være med til at gøre opmærksom på sygdommen.
